Ilmainen Chat palvelu auttaa asiakastasi tavoittamaan yrityksesi vaivattomasti
WhatsApp on yksi maailman käytetyimmistä sosiaalisen median palveluista. Sovelluksen avulla on helppo muodostaa ryhmiä myös asiakkaiden kanssa. Tämä helpottaa kommunikaatiota ja samalla nopeuttaa viestien vaihtamista. Sovelluksesta on saatavilla myös vastaanottakohtaisesti tieto viestin lukeneista henkilöistä.
Tavoita asiakkaita verkkosivujesi kautta
WordPress verkkosivulle on mahdollista lisätä WhatsApp Chat sovellus uusien asiakkaiden tavoittamista varten. Asiakkaan klikatessa verkkosivulla olevaa yhteydenottopainiketta (tämän sivun alalaidassa) avautuu puhelimen WhatsApp sovellus, jolla viestin lähettäminen onnistuu nopeasti ennalta määriteltyyn WhatsApp numeroon. Tietokoneella toimintoa klikattaessa avautuu käyttäjälle web.whatsapp.com verkkosivu uuteen selaimen ikkunaan. Käyttäjän tuleekin ensin kirjautua sovelluksen työpöytäversioon. Tämän takia yhteydenoton lähettäminen tietokoneella ei ole yhtä sujuvaa kuin matkapuhelimella.
Tilanteessa, jossa asiakkaita ohjataan verkkosivulle mainonnalla (Google ADS, Facebook Ads) on tavoitteena hankkia uusia tilauksia ja yhteydenottoja. Tämän takia suosittelen lisäämään WhatsApp Chat sovelluksen WordPress verkkosivuille tarjoamaan asiakkaalle lisää tapoja yhteydenottoon. Omat kokemukseni ovat olleet tästä erittäin hyviä. Henkilöille, jotka eivät ole valmiita vastaanottamaan viestejä iltaisin tai viikonloppuisin kannattaa asentaa sovellus vaikka työpuhelimeen. Minä pyrin vastaamaan viesteihin myös iltaisin ja viikonloppuisi. Jokainen yhteydenotto on yrittäjälle mahdollisuus.
WhatsApp lukuina
– Facebook osti WhatsApp sovelluksen liiketoiminnot 19 miljardilla dollarilla vuonna 2014
– Käyttäjiä on yli 1.5 miljardia n. 180 maassa
– Päivittäisiä käyttäjiä yli miljardi
– WhatsApp business käyttäjiä on 3 miljoonaa
– WhatsApp puheluita soitetaan 2 miljardia minuuttia päivässä
– Kielletty seuraavissa maissa: Kiina, Pohjois-korea, Iran, Qatar, Yhdistyneet arabiemiirikunnat, Kuuba
– Ikäraja 16 vuotta
Lähde: https://www.digitalinformationworld.com/2019/02/whatsapp-facts-stats.html
Messenger on vaihtoehto Facebook sovelluksen käyttäjälle
Facebook Messenger on myös mahdollista asentaa verkkosivuille. Messenger toimii verkkosivulla samalla periaatteella kuin WhatsApp Chat. Facebook on maailman käytetyin sosiaalisen median sovellus, mutta se ei ole tutkimuksien mukaan nuorison suosiossa. Tämä perusteella sovelluksen käyttö soveltuu parhaiten yrityksille, joiden asiakkaina on varttuneempia asiakkaita.
Facebook tarjoaa Messenger palvelun lisäksi laajat työkalut mainostamiseen sekä erilaisten ryhmien perustamiseen ja hallinnoimiseen. Tämä mahdollistaa julkisen kommunikaation asikkaan kanssa ja myös asiakkaiden välillä. Messenger sovelluksen käyttöönotto voi tämän takia aloittaa tai laajentaa yrityksen Facebookissa tapahtuvaa esilläoloa.
Verkkosivulle asennettavia Messenger sovelluksia on tarjolla useita erilaisia. Voit tutustua saatavilla oleviin lisäosiin esimerkiksi WordPress teemat ja lisäosat sivulla.
Facebook lukuina
– Käyttäjiä yli 2.38 ja päivittäin sovellusta käyttää 1.56 miljardia henkilöä
– Mobiilikäyttäjien määrä on 1.76 miljardia henkilöä
– Euroopassa on 306 miljoonaa Facebook käyttäjää
– Käyttäjistä naisia on 76% ja miehiä 66%
– Palvelua käytetään eniten klo 13-16 välisenä aikana
– Ikäraja 13 vuotta
Lähde:
https://zephoria.com/top-15-valuable-facebook-statistics/
Mikä ilmainen chat palvelu sopii yritykselleni?
Suosittelen valitsemaan sovelluksen yrityksenne chat palvelusta vastaavien henkilöiden mieltymysten perusteella. Kannattaa valita käyttäjille entuudestaan tuttu sovellus, jolloin käyttöönotto on helppoa, eikä vaadi uusien some tilien perustamista.